SEO, azaz keresőoptimalizálás alapok - Kulcsszókutatás

SEO, azaz keresőoptimalizálás alapok – Kulcsszókutatás

A kulcsszókutatás a SEO alap eleme, de valójában már a honlap tervezésekor érdemes elvégezni!

A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás alapja, a szikla, a mindennek lényege, alfája és omegája a LEGJOBB kulcsszavak megtalálása. A jól megválasztott kulcsszavakat ugyanis már a menüpontok, oldalak, aloldalak, bejegyzések elnevezésekor ajánlott figyelembe venni. A honlap szöveges tartalmainak kivitelezéséhez pedig elengedhetetlen a célzott tervezés, azaz célközönségünk alapos ismerete és a legrelevánsabb kulcsszavak összegyűjtése. Amíg ezek nincsenek meg, érdemben nem is beszélhetünk keresőoptimalizálásról.

Hogyan álljunk neki a kulcsszókutatásnak?

A kulcsszókutatáshoz egyre több kiváló eszköz létezik, melyekkel akár mi magunk is elvégezhetjük, azonban ne feledjük, hogy már ehhez is szükségesek bizonyos alapismeretek, hogy valóban a legrelevánsabb kulcsszavakat gyűjtsük össze. Ha biztosra akarunk menni belátható időn belül, a legjobb, ha profi szakemberre vagy ügynökségre bízzuk a SEO kivitelezését.

A SEO mára egy önálló szakma, nem véletlenül: sok idő jól megtanulni, s a tanulásunk közben ejtett hibák, a veszendőbe ment idő is komoly veszteségeket okozhatnak cégünknek. Vannak ugyanakkor bizonyos lépések, melyeket mi magunk is megtehetünk, de érdemes először egy profi SEO tanácsadóval konzultálnunk, mielőtt belevágunk.

A kulcsszókutatás közben akár új célpiacot is találhatunk!

Érdemes külön időt szánnunk arra is, hogy feltérképezzük iparágunkon belül célközönségünk leggyakoribb keresőszavait. Eközben piaci réseket is találhatunk, pl. olyan kulcsszavakat, melyekre ugyan sokan keresnek, de nincs rá érdemi találat. Ezt kihasználva írhatunk olyan tartalmakat, melyekkel az ő igényeikre, kérdéseikre válaszolunk. A megfelelő kulcsszavak beágyazásával elérhetjük, hogy viszonylag gyorsan észlelje érdemi tartalmainkat az algoritmus.

Mitől releváns egy kulcsszó? Mi a legfontosabb szempont?

A legfontosabb szempont, amikor megfelelő kulcsszavakat keresünk: legyen releváns! De mit takar ez pontosan?

Csak a témához leginkább illő, azt legjobban kifejező keresőszavak érnek el valódi célközönségünkhöz, továbbá az algoritmus is akkor ítéli megfelelőnek, ha a rákereséskor megadott kulcsszó és honlapunk adott tartalma között érzékeli az összefüggést.

Egy példa: Önnek van egy online játékboltja, ahol elektromos autókat kínál. Kézenfekvő lenne az elektromos autó kulcsszó, DE!

Ha ezt használja kulcsszóként, kénytelen lesz versenyezni az összes elektromos autókat értékesítő céggel, sőt sok esetben még a töltőállomásokkal is! Az „elektromos autó gyerekeknek”, vagy a „gyermek elektromos autó” a „játék elektromos autó”, az „elektromos játékautó” kulcsszavak sokkal célravezetőbbek lesznek, így azok találnak rá, akik konkrétan erre kerestek.

Relevancia nélkül olyanok is olvassák teljesen feleslegesen találatunkat, akiket egészen más érdekelt volna, ez pedig rontja Google helyezésünket és lehetőségeinket.

Kulcsszókutatás, verseny, keresési arány

A következő, amire figyeljünk, hogy milyen keresési arányt látunk 1-1 potenciális kulcsszóra, azaz hányan keresnek rá 1-1 hónap vagy adott időszak alatt, mekkora az érdeklődés iránta. Minél magasabb ez a szám, annál nehézkesebb is a rangsorolásunk a konkurencia miatt.

Végezetül pedig az ezekből következő verseny erősségét kell mérlegelnünk, mikor mekkora erőfeszítést ér meg nekünk a jó pozíció. A gyakran keresett kulcsszavakra erősebb a verseny, így nehezebb oda kerülni, viszont a profit is sokkal több lehet, mint a gyengébb versenynél könnyebben elérhető rangosabb helyezéseknél. Sok összetevője van, mikor melyik kulcsszóra érdemes fókuszálnunk, sokat spórolhatunk, ha meghallgatjuk egy szakember tanácsát.