Növelje profitját az elektronikus kereskedelem segítségével

Az elektronikus kereskedelem segítségével növelheti a vállalkozása profitját. Az elektronikus kereskedelem jelentősége folyamatosan növekszik A fiatalok előszeretettel vásárolnak webáruházakban. Egy vállalkozás számára nagyon fontos az, hogy termékei webáruházakban is elérhetők legyenek. Egy vállalkozás számára fontos lehet, hogy megtanulja, hogyan történik a webáruházak készítése. A komolyabb vállalatok számára az elektronikus kereskedelem nem csak a közismert portálokon való kereskedelmet jelenti, hanem saját webáruházak készítése is fontos a számukra.

Az elektronikus kereskedelem

Az e-kereskedelem az elektronikus kereskedelem kifejezés rövidítése. Alapvetően azt értjük elektronikus kereskedelem alatt, amikor egy termék, vagy szolgáltatás megvásárlásához, vagy eladásához weboldalakat vagy webáruházakat használnak. Elektronikus kereskedelem például az, amikor egy vállalkozó saját webáruházak készítése révén kívánja értékesíteni a termékeit. De elektronikus kereskedelem például az is, amikor valaki apróhirdetéses oldalakon szeretné eladni megunt ruháit.

Elektronikus kereskedelem és az apróhirdetések

Az elektronikus kereskedelem legegyszerűbb és legkézenfekvőbb módja az, ha az ember különféle apróhirdetéses oldalakat vesz igénybe. Amikor valaki utána szeretne nézni az áraknak, először az általa ismert apróhirdetéses oldalakat üti fel. Ilyen például a Jófogás. Itt a magánszemélyek használt portékái mellett a kereskedők árui is megtalálhatók. Az elektronikus kereskedelem ezen szintjén nem csak tárgyakkal, hanem szolgáltatásokkal is találkozni. Gyakran hirdetnek ilyen oldalakon szolgáltatásokat is. Egyre többen keresnek vagy kínálnak munkát és üzleti lehetőséget is.

Az apróhirdetéses oldalak veszélyei

Az ilyen oldalak teljesen jól működnek egy bizonyos pontig. A legtöbb apróhirdetéses oldal használata csak egy bizonyos pontig ingyenes. Például egy bizonyos mennyiségű hirdetést már nem lehet feladni ingyen. Előfordulhat, hogy a hirdetést valamiért törlik, mert az nem felel meg a szabályzatnak. Az elektronikus kereskedelem során használt apróhirdetéses oldalak éppen ezért inkább az alkalmi kereskedőknek ideálisak.

Az apróhirdetéses oldalak képességei

Egy apróhirdetéses oldalon gyakran lehetőség van a hirdetések kiemelésére. A hirdetés kiemelése pénzbe kerül. Gyakran előfordul az is, hogy bizonyos kategóriában sok hirdető is vásárol kiemelést. Ekkor a kiemelt hirdetések kitakarják egymást, vagy nem férnek ki egy oldalon. Az apróhirdetéses oldalak a különleges képességekért cserébe pénzt kérnek, de nem garantált, hogy az igénybe vett szolgáltatás segít majd a termék eladásában. Sok apróhirdetéses oldal a vevőket is szeretné fizetős ügyfelekké változtatni, például úgy, hogy különleges keresési képességeket biztosít a fizetős ügyfeleknek.

Apróhirdetések a közösségi oldalakon

A Facebook immár második éve igyekszik betörni az elektronikus kereskedelem területére. Hogy ezt elérjék, a Facebook csoportokon belül létrejött egy újfajta blokk, aminek a segítségével eladó termékeket lehet bevinni a rendszerbe. Ez a blokk a holmi fényképét, egy rövid szöveget, címet, árat és a termék helyét is képes kezelni. A hirdetésre rákattintó vevőjelöltek közvetlenül elérhetik az eladót, és megbeszélhetik a részleteket. A probléma ezzel, hogy a közösségi oldalak szigorú szabályok szerint működhetnek, a felhasználót akár ki is tilthatják végleg az oldalról, és emiatt elveszítheti a felépített vevőkört.

Elektronikus kereskedelem saját webáruházak készítése segítségével

Egy bizonyos szintig teljesen elegendő az apróhirdetéses oldalak és a közösségi oldalak használata. Amennyiben, ha valakinek komoly kereskedelmi ambíciói vannak, érdemes elgondolkodnia azon, hogy a saját webáruházak készítése milyen előnyökkel járhat. A fentebb ismertetett korlátozások és veszélyek miatt egy professzionális eladó saját webáruházak készítése mellett dönt. Egy kereskedelemre erősen építő vállalkozás vagy kereskedő számára is fontos egy saját webáruház létrehozása az elektronikus kereskedelem elősegítése érdekében.

Elektronikus kereskedelem saját webáruházak készítése segítségével - Profi WebDesign

A webáruház létrehozása

A webáruházak készítése során először is érdemes kiválasztani a megfelelő portálrendszert. Bizonyos esetekben professzionális segítséget is igénybe lehet venni. Vannak Magyarországon olyan vállalatok, amelyek az elektronikus kereskedelem területén webáruházak készítése útján segítik az ügyfeleket. A portálrendszer kiválasztása még nem elegendő. A vevők szeretik nyomon követni a pénzüket, és a csomagjaikat is. A dolgot bonyolíthatja az, ha a webáruházat több alkalmazott is adminisztrálja. Például az egyik alkalmazott folyamatosan figyelemmel kíséri a megrendeléseket és a pénzbefizetéseket, egy másik alkalmazott pedig csomagolja és feladja a csomagokat. Ezekre a célokra olyan professzionális portálrendszert kell használni, amelyet valamilyen módon fel kell vértezni ezekkel a különleges képességekkel.

Egy jó webáruház ismérvei

Az apróhirdetéses oldalakon a fizetés és a szállítás a vevő és az eladó egyéni megbeszélését követően történik. A jó webáruház felkínál többféle fizetési lehetőséget is a vevőknek. A vevő ezt követően kiválaszthatja, hogy utalással, vagy utánvéttel szeretne-e fizetni. Elterjedt fizetési módszer még a PayPal, de a kriptopénzek is egyre népszerűbbek. Bankkártyás fizetés esetén lehetőséget kell adni a felhasználók számára arra is, hogy egy banki felületen azonnal fizessenek a kártyaadataik megadása után. Bizonyos vásárlók erre nem hajlandók, tehát nekik alternatív módon biztosítani kell egy kódot és egy IBAN/SWIFT számlaszámot, ahová manuálisan elküldhetik a termék árát.

A webáruház több ennél

Az igazán hatékony elektronikus kereskedelem ennél is többet nyújt. Egy jó webáruház képes arra, hogy a vevők egyszerre több terméket is a kosárba gyűjtsenek. A vevők kiválaszthatják, hogy miből hány darabot szeretnének megvásárolni. A rendszer automatikusan összeszámolja a kifizetendő összeget, és hozzáadja a szállítási költséget is. A vevők a vásárlás megkezdését követően e-mailben értesítést is kaphatnak arról, hogy a csomagot a vállalat mikor kézbesíti számukra. Egy igazán jó webáruház képes kijelezni a vevők számára azt is, hogy a megrendelés feldolgozottsága hol tart. Például, egy jó webáruház képes egy külön mezőben jelezni, hogy a termékek már csomagolás alatt vannak-e, vagy már postára lettek -e adva.

Ekkor érdemes webáruházat készíteni

Amennyiben Önnek annyi ügyfele van, amelyeket már nem tud figyelemmel követni, érdemes az elektronikus kereskedelem új szintjére lépni, és saját webáruházat nyitni. Napi 8-10 vevő még hagyományos módszerekkel is kiszolgálható, efölött viszont érdemes saját webáruházba fektetni. A webáruházak párhuzamosan használhatók a hagyományos apróhirdetéses oldalakkal együtt, a profit maximalizálása végett érdemes több helyre feltölteni a termékeket. Minél több emberhez jut el a hirdetés, annál több a potenciális vevő, amelyek közül aztán néhányan vásárlásra adhatják fejüket.

Ekkor érdemes webáruházat készíteni - Profi WebDesign

Ezekre lesz szükség a webáruházak készítése során

A webáruházak számítógépekről futnak. Először is keressen fel egy elektronikus kereskedelem területén munkálkodó tapasztalt csapatot és egyeztessen velük.

A pontos elképzelések és az elektronikus kereskedelem

A webáruház kialakítása előtt elengedhetetlen megismerni a célközönséget. A webáruháznak tükröznie kell a vevők ízlését. Egy autók kereskedelmével foglalkozó vállalkozás online boltja nem úgy fog kinézni, mint egy Pokemon figurákat értékesítő webáruház. A webáruház kialakítása előtt pontosan ismerni kell, hogy a vevők mit akarnak, és az oldalt ez alapján kell kialakítani. Például egy számítógépes alkatrészeket értékesítő webáruház számára elsődleges lesz az, hogy kategóriánként lehessen tallózni a termékeket. Egy szoknyák kereskedelmével foglalkozó webáruház számára inkább a beépített keresőszolgáltatás lesz a hangsúlyos.

Az elektronikus kereskedelem és az európai jog

Az Európai Unió szigorúan veszi a felhasználók adatainak védelmét. A webáruháznak lehetőséget kell adnia arra, hogy a felhasználók letöröljék a profiljukat. Az Európai Unió ma már a nyomkövető-szolgáltatások használatát is korlátozza. Éppen ezért az elektronikus kereskedelem területén fontos a tudatosság, és az, hogy a webáruház a megfelelő helyeken legyen reklámozva. Hogy a felhasználók milyen termékeket keresnek, azt csak anonim módon lehet gyűjteni. Az elektronikus kereskedelemben használt webáruházak készítése során ma már figyelmet fordítanak arra, hogy ezeknek a törvényeknek megfeleljenek.

Termékkeresők

Amennyiben Ön úgy döntött, hogy belép az elektronikus kereskedelem területére, és csináltat egy webáruházat, érdemes lehet csatlakozni egy termékkereső szolgáltatásba is. Az egyik közismert magyar termékkereső szolgáltatás az Árukereső. A termékkereső szolgáltatások arra specializálódnak, hogy a különféle termékeket különféle webáruházakon megkeressék. A termékkeresők ezt követően összehasonlítják a termékek árait a különféle boltokban. A termékkeresők használata kétélű kard, mert nyilvánosságot adnak egy-egy webáruháznak, ugyanakkor az ezeket használó vevők általában a legolcsóbb boltot fogják használni.

Várja Önt az elektronikus kereskedelem!

Amennyiben az Ön vállalkozása számára elengedhetetlen a webáruház kialakítása, a fentebb leírtaknak megfelelően járjon el. Ha a feladat bonyolultsága meghaladja azt a szintet, amelyet ingyenes megoldásokkal kezelni lehet, forduljon profikhoz. Az elképzeléseit jó előre rendszerezze, hogy a webáruház megrendelése zökkenőmentes legyen. A várható költségek a webáruház bonyolultságának függvényében fognak változni. Ideális esetben egy meglévő portálrendszer is átalakítható. Gondoljon bele abba, hogy Ön vevőként milyen képességeket szeretne a webáruházban látni, és összegezze azokat a tapasztalatokat is, amikkel a vevők kiszolgálása közben találkozott.

További információk: Elektronikus kereskedelem és webáruházak készítése