A tartalommarketing elemei, stratégiai tervezés, a tudatos elhelyezések jelentősége

A tartalommarketing elemei, stratégiai tervezés, a tudatos elhelyezések jelentősége

Milyen típusú tartalmi elemekben gondolkodhatunk? Melyiket hol érdemes megjelenítenünk?

Azt tudjuk, hogy maga a tartalom, a cikk, a szöveg, a videóanyag vagy akár az infografika elsősorban a honlapunkon jelenik meg információként, hiszen a leggyakrabban a weboldalunk az elsődleges megjelenési felületünk az interneten.

Csak másodsorban (illetve ha a weblapunk ilyen téren is rendben van és érdemi minőséget képvisel),  foglalkozhatunk ún. „külsős” honlapra készített vagy készíttetett tartalomgyártással. Azért érdemes mégis ez utóbbira is türelmet, figyelmet és munkát szánnunk, mert más célközönséghez tudjuk üzenetünket, brandjüket eljuttatni, ezáltal újabb leendő vásárlójelölteket szólíthatunk meg.

S amit még nagyon fontos tudunk ezzel kapcsolatosan, az az, hogy egy ilyen, honlapunktól teljesen független oldalon megjelenő posztunk, cikkünk, videónk, stb a link marketingünket is igen erősen képes támogatni. Bár ma már ez nem szerepel az elsődleges SEO szempontok között, összességében ma is van jelentősége.

Mindig a fő célt tartsuk szem előtt a tartalommarketing létrehozása közben!

Természetesen itt is ugyanúgy érvényes, hogy maga a tartalom, legyen az bármely típusú is, legyen érdekes, izgalmas, inspiráló, oktató jellegű avagy segítséget adó, akár kitöltve az adott területen hiányos szakmai űrt is egyúttal.

Tehát igen sok mindenre kell figyelnünk párhuzamosan egy valóban érdemi tartalom készítése közben! Ne feledjük el azonban, hogy a fő cél égisze alatt történjen mindez, vagyis vásárlásra ösztönözzön, de burkoltan, kifinomult stílusban, mert ma már nem szeretik az emberek a reklámdömping közepén, ha ingerküszöbüket feszegetve érezhetően rájuk akarnak tukmálni bármit is.

Meg kell hagynunk annak illúzióját számukra, hogy szabadon, lazán dönthetnek, választhatnak, sőt, valójában csak elolvasnak egy segítő posztot vagy egy motiváló cikket, esetleg szakmai tanácsokkal látjuk el őket. Bizalmat ébresztve a segítő információkkal, sokkal közelebb jutunk a célhoz.

Milyen tartalomkészítési típusokat különböztetünk meg? Miért fontos tudni, hogy melyiket hol alkalmazhatjuk a legelőnyösebben?

Három fő iránya, típusa van, ahogyan megtervezhetjük és elkészíthetjük tartalomstratégiai szempontból fontos információs anyagainkat. Az első és egyben a leggyakoribb a szöveges cikkek, leírások, elemzések stb. készítése. Legtöbben csupán erre a típusú tartalomra koncentrálnak, pedig van még más lehetőség is!

Egyre nagyobb teret hódít a videós anyagok készítése is napjainkban. Ezek a tartalmak másodpercek alatt közvetítik üzenetünk lényegét,- viszont az is igaz, hogy mélységükben, részleteikben a legtöbb esetben nem tudják azt átadni. Gyakori megoldás, hogy a videó célja a figyelem felkeltése a részletesebb szöveges tartalom iránt. Más esetekben kiváló eszköz lehet pl. egy esemény, akció, rendezvény stb. beharangozására.

A videók a legalkalmasabbak rövid, lényeges szöveges tartalmak villámgyors, látványos közzétételére. Használjuk bátran a tartalommarketing stratégiánk felépítésekor!

A harmadik az úgynevezett infografikai elemeket képviselő terület, melynek térhódítása szintén egyre nő. Hogy miért olyan hatásos? Mert nem csak szöveg, több, mint fotó és kifejezőbb, mint pusztán egy rajz. értékes, részletes információkat tartalmaz egy-egy témában. Gyakran alkalmazzák pl. szavakkal nehezen leírható szakmai folyamatok ábrázolására, bonyolultabb gépezetek működési elvének bemutatására stb. Jó tudni, hogy a SEO minőségi tartalomkeresési technikája is a legmagasabb szintű kívánalmaknak megfelelő tartalomként kezeli.