Márkaépítés

Mi a márka? Mit takar ez a fogalom?

Márkaépítés - Profi WebDesignEgy márka alapjaiban az, aminek köszönhetően megkülönböztethetővé, felismerhetővé, egyértelműen beazonosíthatóvá válsz a piacodon a versenytársaid közül. Idetartozik még vásárlóid érzéseinek összessége is, mellyel a márkádhoz viszonyulnak. (Bizalom, hűség, nyitottság az új termékeidre stb.)

Márkát építhetsz egy termékre vagy egy termékcsoportra, vagy egy szolgáltatásra és lehetsz te magad is márka, ha egy személyben te képviseled magad vállalkozóként. (ügyvéd, orvos, író, masszőr, coach, tanácsadó stb..)

Van azonban itt még egy fontos dolog, amit jó az elején tisztáznunk! Szerinted önmagában az a bizonyos alma logó elég lett volna a sikerhez Steve Jobs-nak? Vagy a színvilág volt a siker titka? Netán a különleges betűtípus? Pedig ma bármelyiket meglátod, mi jut azonnal eszedbe? Ugye?
De bármelyik nagy márkára érvényes ugyanez! Hogyan érték el, hogy ez így legyen?

Volt még valami bármelyik embert megkérdezték, mindegyik pontosan, önbizalommal és hittel telve, ragyogó szemekkel tudta elmondani, hogy mit akar, kinek, miben és hogyan fog tudni segíteni valamiben! Szemernyi kétség nem volt bennük a sikert illetően – még a felmerülő akadályok láttán sem.

EZ a márka! EZ a lényeg! EZ a fontos! Ez lesz a márkaépítés alapja!

A szenvedélyedre, a hitedre, a szándékodra és természetesen Rád, még akkor is, ha egy 500 fős vagy még nagyobb cég élén állsz. Mert a Te személyiséged, szellemiséged meghatározza a cégedet. Amíg nem tudod pontosan, mit akarsz, mit tudsz adni, milyen szellemi értékek mentén akarsz tevékenykedni, addig hogyan tudnánk ezt hitelesen, érthetően megjeleníteni? A hitelesség nagyon fontos!

Ha ezeket el tudod mondani, akkor tudunk a márkaépítés részleteire rátérni. A márkaépítés egy folyamat, melynek minden egyes szakasza fontos.

Márkaépítés alapvető elemei:

Egységes arculat

  • Céglogó
  • Színvilág
  • Betűtípus
  • Szimbólum
  • Valamilyen jel
  • Zene vagy hangeffekt (általában összekapcsolják valamelyik látványelemmel)
  • egyéb

Egységes kommunikáció mindenütt

  • Honlapon
  • Nyomdai anyagokon
  • Közösségi médiában
  • Ügyfélszolgálaton
  • Chaten
  • Hirdetésekben
  • Személyes találkozókon
  • Nyilvános rendezvényeken
  • Szakmai blogon
  • Minden egyéb helyen és platformon, ahol a célcsoporttal kommunikálunk (és ott is, ahol nem közvetlenül!)

Kapcsolat ápolása a célközönségeddel

A márkaépítés során mindvégig fontos, hogy

  • Vásárlóid minden kérdésükre gyors és kielégítő választ kapjanak
  • Folyamatosan érezzék a figyelmet és a törődést
  • Az első vásárlást követően sem engedd el a kezét, érezze, hogy hálás vagy a bizalmáért
  • Munkatársaid elköteleződése kiemelten fontos, hogy a márkát mindig és mindenütt méltóképpen képviseljék, azonosuljanak a céljaiddal

A márkaépítés célja, hogy

  • A márkáról mindenkinek azonnal Te vagy a céged, terméked, szolgáltatásod jusson eszébe
  • Pozitív kép éljen az emberekben a márkával kapcsolatban, hogy elköteleződjenek és tőled akarjanak vásárolni
  • Hűséges, rendszeres vásárlókká pedig akkor válnak, ha megkapják azt a bánásmódot, amelyre vágynak gyakran még akkor is, ha azért többet kell fizetniük.

Természetesen ezek a lépések csak a legalapvetőbbek, hiszen nincs két ugyanolyan ember, - és minden márka mögött egy ember van a saját céljaival, vágyaival. Önnek is szívesen segítünk álmai megvalósításában, a tanácsadástól a sikerig számíthat ránk!

Árajánlatkérés

Vélemények