Honlap szövegírás? „Ó az egyszerű lesz, majd mi adjuk hozzá a szöveget! „

Honlap szövegírás - Profi WebDesignVégül is mi vagyunk a szakemberek, nem igaz? Ez valóban így van, mindenki a maga területének a szakembere, nála jobban senki nem tudja a szakma csínját-bínját, ez kétségtelen!

De azért itt felmerül egy-két kérdés, amit gyakran elfelejtünk átgondolni:

Mi a célom a honlappal?

  • Bevezetni egy terméket?
  • Fellendíteni a forgalmamat?
  • Népszerűsíteni a cégemet?
  • Márkát, brandet akarok építeni?
  • Közösséget akarok építeni?
  • Eladásra szánom?
  • Mindezt egyszerre?

Kinek írjuk a honlap szöveget? A szakmának vagy az ügyfeleinknek?

Mire van szükség inkább: szakszavakra vagy egy közérthető nyelvezetre?

Ha csak tájékoztatom az olvasókat, hogyan lesz ebből bevételem?

Ha csak a bevételre fókuszálok, hogyan győzöm meg őket, hogy a termékem/szolgáltatásom megoldást a problémájukra?

Kinek írok tulajdonképpen? Kik a célközönségem tagjai? Milyen stílusban szóljak hozzájuk? Mire mozdulnak, mire van igényük?

Ezek csak a legalapvetőbb kérdések, melyeket nem árt tisztázni, még mielőtt tollat ragadunk vagy leülünk a számítógéphez…

Honlap szövegírás megtervezése a fenti válaszok alapján

Megvan, hogy milyen céllal készül a honlap

A közérthető nyelvezet alap, hiszen a célközönségem tagjai nem szakemberek. Kivételek nyilván vannak, de ebben az esetben is többet kell tudnunk az adott termékről, mint akinek értékesíteni szeretnénk…

Egyszerre kell informatívnak lennie, az adott problémára fókuszálva, amire megoldást jelent, ugyanakkor fel kell ébresztenie a vágyat, el is kell adnia a terméket, - vagy legalábbis elő kell készítenie az értékesítést, amennyiben több lépcsős a folyamat!
Ráadásul mindezt úgy, hogy nem személyesen tárgyalunk vele, hiszen egy honlap szövegéről beszélünk. Mindezt írásban kell megoldanunk!

Beazonosítottuk a célközönségünk tagjait: tegeződjünk vagy inkább ne? Tömegcikket értékesítünk, vagy exkluzív terméket szeretnénk eladni? Mennyire ismerjük őket? Impulzusvásárlók? Igényesek? Szeretik, ha részletes tájékoztatást kapnak? Csak az ár érdekli őket?
Szeretik összehasonlítani a termékeket? Imádják a kalkulátorokat? Szeretnek elköteleződni, ha megkapják a törődésünket is, vagy inkább csak egyszeri eladásra van esélyünk? Milyen hosszú távon szolgálja őket, amit kínálunk? Mit ajánlhatunk még nekik?

Rengeteg kérdés van még, melyek segítenek abban, hogy a megfelelő kommunikációs stílusban szólítsuk meg őket és fenn is tudjuk tartani a figyelmüket, amíg az üzenetünket átadjuk.

Honlap szövegírás megvalósítási szakasz

Akkor álljunk is neki és írjuk meg, minden fontos információt begyűjtöttünk! Bekészítjük kedvenc üdítőnket, hogy ne zökkentsen ki az írásból semmi, és elkezdjük!

Mi is legyen az első szó? Cégünk 2019-ben alakult… ööö …de hát ez kit érdekel?  … talán a Cégünk menüpontba majd jó lesz, de most a főoldalra akarok… törlés!
Kedves Látogatónk!... Ááá, legyen inkább Üdvözöljük honlapunkon!

Nem ragozom tovább, biztosan érti már, mire gondolok. Ön szakember a szakmájában, de a szövegírás is egy szakma! Egy másik szakma, továbbá egy készség vagy képesség is, hiszen nem mindenki tudja jól szavakba önteni a mondanivalóját. A többszintű szövegírás pedig ezen belül is speciális terület. talán az benne a legnehezebb, hogy egyszerűnek kell látszania. Olyan ez, mint egy precíz műszer. Amikor látjuk működés közben, olyan egyszerűnek tűnik, pedig amíg elkészült…!

Ha úgy érzi, jobb lenne a honlap szövegírás helyett azzal foglalkoznia, amihez a legjobban ért, hívjon minket! Ön elmondja a szakmai dolgokat, mi pedig összerakjuk minden mással, ami még kell! Hiszünk abban, hogy ez egy gyümölcsöző kapcsolat lesz mindkettőnk számára!

Árajánlatkérés

Vélemények