Brandépítés - Profi WebDesign

A brandépítés lényege annak elérése, hogy a piacon szereplő versenytársak közül minket válasszanak. Ennek eléréséhez néhány alapvetően szükséges lépést meg kell tennünk. Ez lesz a „0. lépés”. Amint tisztáztuk ezeket és rendelkezésre állnak a megfelelő információk, el is kezdhetjük az érdemi munkát.

Melyek a brandépítés 0. lépésének sarokkövei? A legfontosabbak:

A piac átvilágítása, felmérése, ahová be szeretnénk törni

  • Van-e hasonló termék vagy szolgáltatás, mint a miénk?
  • Ha nincs, hogyan érjük el, hogy igényeljék termékünket, szolgáltatásunkat?
  • Ha van, miben lehetnénk mások? Mit adhatnánk, amit mások nem, de igény lenne rá?
  • Ki a célközönségünk? Kik azok, akik idővel azzá válhatnak?
  • Milyen kommunikáció és stílus lesz az, amellyel meg tudjuk őket szólítani?

Konkurencia alapos feltérképezése és részletes elemzése

  • Ismernünk kell azokat, akikhez képest másmilyennek kell lennünk
  • Be kell azonosítanunk az ő jellegzetességeiket, hogy a saját, eltérő stílusunkat ki tudjuk alakítani
  • Tudnunk kell, mit csinálhatnának jobban – mi megtehetjük, és máris előnyhöz jutottunk
  • Hogyan szerezzük meg célközönségünk bizalmát?
  • Hogyan szolgáljuk ki őket úgy, hogy elköteleződjenek felénk?
  • Hol hirdetnek konkurenseink? Milyen platformokon, milyen intenzitással? Mekkora a verseny a hirdetési felületeken?

A brandépítés folyamata, lépései

A fenti információk birtokában már érdemben tudunk tervezni. A brandépítés egy hosszú távú folyamat, melyeknek köszönhetően napról-napra ismertebbé válhatunk, közösséget építhetünk, elnyerhetjük ügyfeleink bizalmát és hűségét,- és egyre növekvő profitra is számíthatunk.

A brandépítés cégünk mely területeit érinti?

Marketing:

A cég küldetésének megfogalmazása, egységes kommunikáció stílusának meghatározása
Céges honlap, közösségi oldal, nyomdai produktumok egységes arculatának kialakítása.
Hirdetésekkel a folyamatos jelenlét elérése érdekében online és offline egyaránt

Termékek, szolgáltatások fejlesztése

Arra kell törekednünk, hogy vásárlóink elköteleződjenek mellettünk. Ehhez szükség van újdonságokra, a minőség folyamatos fenntartására, az aktuális trendek követésére, a felmerülő új igények kielégítésére, - ez cégenként változó lehet

Profi ügyfélszolgálat

A brandépítés egyik nagyon fontos eleme! A fentieket hiába teljesítjük maradéktalanul, ha az ügyfelekkel nem bánunk megfelelően, ha nem érzik a folyamatos törődésünket, segítségünket. Az egyik legjobb módja a brandépítésnek egy nagyon felkészült ügyfélszolgálati munkatársakból álló csapat.

Ügyfelek utógondozása

Van –illetve lehet átfedés az ügyfélszolgálattal. Szerencsés, ha ugyanaz a munkatárs tartja a kapcsolatot az ügyféllel folyamatosan. A lényeg az érzés kialakítása, hogy nem engedjük el a vevő kezét, miután vásárolt tőlünk. Ha folyamatosan tájékoztatjuk az újdonságokról, akciókról, tartjuk vele a kapcsolatot, kommunikálunk vele, érezni fogja, hogy fontos számunkra akkor is, ha éppen nem vásárol. Éppen ez különböztethet meg minket a legjobban! Ezt mindenki megjegyzi – és az érzés által minket is megjegyez. Sokan nem fordítanak erre kellő figyelmet, ha mi igen, hasznunkra válik. A kommunikáció során mindig kaphatunk információt tőle, megismerhetjük, mire lenne igény. Ezeket pl. a termékeink fejlesztésénél vagy a szolgáltatásaink további bővítésénél hasznosíthatjuk.

Önnek is szükséges lenne a brandépítés? Egyeztessünk időpontot és szívesen segítünk a 0. lépéstől a siker eléréséig!

Árajánlatkérés

Vélemények